Dr. Peter Siemund

Professor of English Linguistics

M.A. Theses

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Kurh, Vanessa, English Elements in Non-English Print Magazines: A Multimodal Analysis, 12.07.22.

Mensen, Bente, Multilingual Reality and Monolingual Habitus: an Investigation of Language Use at a Hamburg Secondary School, 11.07.22.

Rother, Miriam, The Korean English Accent – An Acoustic Analysis of Korean Tertiary-Level Students, 10.07.22.

Hu, Wen-Zhong, Multilingualism and the Use of Languages: A Linguistic Landscaping Analysis of Five Neighborhoods in Hamburg, Germany, 16.05.22.

Wang, Yuting, Cross-linguistic Influence in Verb use in English - A Study of ESL Speakers, 20.04.22.

Li, Dan, Cross-linguistic influence and syntactic transfer in Cantonese-English bilingual children in HongKong, 11.07.21.

Klingenberg, Janina, Language Identity and Attitudes in the United Arab Emirates, 15.03.21.

Galeano, Paula, Cross-linguistic influence in the acquisition of English as a third language: Non-facilitative transfer of noun capitalization, 06.12.20.

Siebert, Jana-Mareike, Article Use in L2 and L3 English: A Contrastive Analysis of Article Use and Omission by German L2-Learners and Russian-German and Turkish-German L3-Learners, 20.10.20.

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Schröder, Manon, Englischerwerb und Transfer bei bilingual deutsch – türkischsprachigen Schülerinnen und Schülern an Hamburger Schulen. Ein Vergleich 12 – und 16 – jähriger Schülerinnen und Schüler in Bezug auf grammatische Englischkenntnisse, 01.06.20.

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Zhang, Kai, University Students‘ Language Repertoires and Attitudes in Hong Kong, 20.02.20.

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Warmeling, Alina, Lexikalischer Transfer aus den Hintergrundsprachen beim Erwerb der Fremdsprache Englisch, 23.11.18.

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Illiano, Francesca, #Communicationwithhashtags: A corpora-based study on two pragmatic functions of hashtags in the new variety of Internet English, 26.10.18.

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Debeur, Carina, Attitudes towards English as a Lingua Franca and Multilingualism, 02.08.18.

Kalinowski, Arkadiusz, The influence of multilingual background on learning a foreign language. A comparative study of German monolingual and German-Russian bilingual speakers, 01.08.18.

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Regnet, Jana, English in Continental Europe: Perception of Attitudes towards Non-Native Varieties, 17.05.18.

Kersten, Amelie, Corporate Language in Online Campaigning: A Stylometric Analysis of Candidate Trump’s Tweets in the 2016 Presidential Election Campaign, 09.05.18.

Meyer, Lena, Lexical cross-linguistic influence in EFL learners’ written production: A learner-corpus study of bilinguals in Germany, 29.03.18.

Schackow, Ulrike, Der Einfluss der hintergrundsprachlichen Lesekompetenzen Bilingualer auf den Erwerb des Englischen als Fremdsprache, 18.03.18.

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Lange, Julia, The Influence of Bilingualism on Phonological "th" Realisation in the Learning of English as a Foreign Language, 04.11.17.

O'Connor, Shivaun, Der Einbezug von Mehrsprachigkeit im Fremdsprachenunterricht – Eine qualitative Vergleichsstudie der Einstellungen deutscher und irischer Lehrkräfte, 12.09.17.

Mölling, Anna-Lena, Der Erwerb der englischen Wortstellung bei französisch-deutsch bilingualen Schülerinnen und Schülern – Eine Analyse des Transferinduzierten Wortstellungsfehlers, 05.09.17.

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Kazmina, Elena, The Use of Tense/Aspect Morphology by Russian and German Speaking Learners of English: A Comparison, 04.09.14.

Kalhori, Sheida, Negation and negative concord in varieties of English, 05.06.14, M.A.

Marzban, Alina, Erwerb des Englischen bei mehrsprachigen Kindern, 04.06.14, M.A.

Nyhus, Petrine, Transfer effects of L1 Norwegian and L2 English on L3 German, 15.02.14, M.A.

Li, Lijun, The use of already in Singapore English in relation to the Chinese particle le, 15.02.14, M.A.

Hillberg, Anna Katharina, Perzeption von ausländischen Akzenten im Deutschen. Eine empirische Untersuchung zur Rolle des Prestiges der Ausgangssprache, 30.12.13, M.A.

Schmidt, Tanja, The Particles “yes” and “ja” in South African English: A Corpus-Based Analysis, 03.10.13, M.A. LGym.

Fölsing, Leonie, The Acquisition of English as a Third Language by Bilingual School Children in Hamburg, 14.05.13, M.A.

Reckwell, Jennifer, The Use of English in the Campus Colleges of Delhi University, 26.03.13, Magister

Brandes, Eileen, Die Form des Code-Mixing in Abhängigkeit von Spracherwerbsbedingungen, 03.03.11, Magister.

Heuse, Iris, The Incorporation of otherwise Scandinavian Words into Old English, 22.12.11, M.A.

Drews, Nina, Words from Afar – The Usage of Western Loanwords in the Asahi-Shinbun in the light of Public Opinion, 13.09.11, M.A.

Ekberg, Felix-Daniel, Advertising Slogans in English and German, 14.07.11, M.A.

Brenner, Tatiana, The Incorporation of Russian Words in English: Phonetic and Phonological Aspects, 14.06.11, Magister.

Kruse-Köhn, Monika, Double Modals in North Carolina, 12.05.11, M.A.

Abt, Julia, English and Russian Reflexive Markers in the Middle Domain: A Comparison., 14.09.10, Magister.

Danelzik, Nele, Doppelte Objektkonstruktionen im Englischen: Eine Analyse moderner Korpora, 24.04.09, Magister.

Medini, Abir, A Contrastive Analysis of non-reflexive itself in English and Modern Standard Arabic, 23.04.09, Magister.

Chuh-Won, Julia Huh, Form and Function of Basic Sentence Types: A Contrastive Study of English and Korean, 13.03.09, Magister.

Wenderoth, Inga, Nicht-reflexive Verwendungen von engl. itself im Kontext von Medialkonstruktionen, 22.09.08, Magister.

Szaszi, Benjamin, Will and be going to: A Cognitive Analysis of their Future Senses, 26.08.08, Magister.

Danelzik, Nele, Englisch als Lingua Franca: Gibt es Anzeichen für die Herausbildung einer eigenen Varietät des Englischen?, 26.02.08, Magister.

Radkovskiy, Erika, The Expression of Definiteness and Indefiniteness in English and Russian. A Semantic and Pragmatic Analysis, 16.02.08, Magister.

Iden, Jennifer, Anglizismen im Deutschen: Ein Vergleich ausgewählter Tageszeitungen, 04.07.07, Magister.

Aebert, Iryna, Ditransitive Konstruktionen im Englischen, Deutschen, Russischen und Ukrainischen. Eine vergleichende Untersuchung., 20.04.07, Magister.

Helle, Phillip, Sprachübergreifende Befragungen im Kontext linguistischer Modelle – Eine Untersuchung zur Wahrnehmung des Kabinenkomforts in Passagierflugzeugen, 20.02.07, Magister.

Davydova, Julia, Perfect and Preterite: A Corpus-Based Study of Variation in Irish English, 28.01.07, Magister.

Tzanetoulakou, Eleni, Perfekt, Präteritum & Co.: Eine kontrastive Untersuchung des Englischen und Neugriechischen, 08.01.07, Magister.

Stauss, Christiane, Der Ausdruck von Modalität im Englischen und Deutschen: Eine kontrastive Analyse, 25.09.06, Magister.

Lohner, Irmgard, The dubbing of Monty Python’s „Life of Brian“: Problems in the translation of film dialogue, 28.12.05, Magister.

Lange, Verena, Anglizismen in der Pressesprache der DDR und der BRD: Ein Vergleich ausgewählter Ausgaben der Tageszeitungen “Neues Deutschland” und “Frankfurter Allgemeine Zeitung” des Jahres 1984, 17.10.05, Magister.

Onuktav, Demet, The Expression of Downtoning and Intensification in English and German: A Case Study, 07.04.05, Magister.

Haase, Sarah Cecile, Conceptual Blending in englischsprachigen Werbeanzeigen, 29.08.04, Magister.

Brandt, Michael, An Analysis of the Linguistic and Communicative Principles in Rap, 16.08.03, Magister.

Töpper, Stefan, A Cross-linguistic Analysis of Adverbial Exclusive Intensifiers, 17.02.03, Magister.


Staatsexamen

Gosh, Shalini, Das Present Progressive im Indischen Englisch, 22.10.10, LGym.

Sahingoz, Yasemin, Einen empirische Analyse des Einflusses von Erst- und Zweitsprache auf die Drittsprache Englisch bei türkisch-deutschen Schülern, 19.10.10, LGym.

Nassery, Pagona, Zum Hörverstehen von Varietäten des Englischen: Theoretische Grundlegung und eine empirische Untersuchung in einer 12. Klasse, 16.11.09, LGym.

Brandt, Hanne, The Use of the Definite Article in Singapore English and in Standard British English: A Contrastive Analysis, 10.11.09, LGym.

Teuchert, Imke, Exklamativsätze im Deutschen und Englischen – Eine vergleichende Analyse, 06.10.08, LGym.

Dolberg, Florian, Is Headlessness Compensated for? A Comparison of Exocentric and Endocentric Compounds, 06.10.08, LGym.

Kuschel, Kathrin, Die Standardvarietät des Altenglischen, 31.03.08, LGym.

Schartau, Nicole, Die Rolle des pragmatischen Schließens als Kohärenzmittel in englischsprachigen Texten, 26.03.08, GruMi.

Klass, Juliane, Einflussfaktoren auf die Komplexität Wortinitialer und –finaler Konsonantencluster: Eine kontrastive Studie des Englischen und Deutschen, 26.11.07, GruMi.

Petrij, Viktoria, Sprachliche Indirektheit von Frauen in gemischtgeschlechtlichen Interaktionen, 07.11.07, GruMi.

Imbeck, Merve , Das englische Perfekt: Eine vergleichende Analyse des Present Perfect mit dem Future Perfect und dem Past Perfect, 10.10.07, GruMi.

Rebbin, Oliver , Exklamativsätze im Englischen: Eine Analyse ihrer sprachlichen Form und Funktion, 11.10.07, LGym.

Lehmann, Inga, Der Einfluss von kulturellen Aspekten Papua-Neuguineas auf die Übersetzung der Bibel in das Tok Pisin, 18.04.07, GruMi.

Ahrens, Stefan, Entstehungsbedingungen der Hochsprache in England und Deutschland: Eine kontrastive Analyse, 12.10.06, GruMi.

Kahl, Ilka, Zur Klassifikation von Echo-Fragen im Englischen. Bilden Echo-Fragen einen eigenen Satztyp?, 10.10.06, GruMi.

Auer, Katrin, Der Exklamativ-Satz im Englischen – Eine Untersuchung zur Berechtigung eines eigenen Satztyps für Exklamationen, 06.06.06, LGym.

Heidner, Irene, Der Erwerb des ‚s-Genitivs’ und der ‚of-Konstruktion’ im Englischen, 16.08.05, LGym.

Schmidt, Tom-Oliver, Perfektkonstruktionen im Standard-Englisch und im Irischen Englisch – Ein Vergleich, 16.03.05, LGym.

Ruhl, Katharina, Anglicisms in Computer-Mediated Communication in German, 16.03.05, LGym.

Akkiparambath, Mallika, Pidgin Englisch beim ungesteuerten Zweitspracherwerb, 02.03.04, GruMi.

Schreiber, Diana, Die pragmatische und die kognitive Metapherntheorie im Vergleich, 01.03.04, GruMi.

Röllinghoff, Anneke, Code-Switching: A Case Study of a German-English Bilingual Child, 12.03.03, GruMi.

Narkus, Katja, Die Entwicklung der Pluralmorphologie in der Geschichte des Englischen, 02.10.02, GruMi.

Jacobs, Gregor, Internet-Englisch im Spannungsfeld von gesprochener und geschriebener Sprache, 18.09.02, GruMi.